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      Einarbeitung junger Fachkräfte auf der Intensivstation : Eine bundesweite Onlineumfrage der Jungen DIVI – einer Initiative der Deutschen Interdisziplinären Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin (DIVI) Translated title: Onboarding of young professionals in the intensive care unit : Nationwide online survey by young DIVI – an initiative of the German interdisciplinary association for intensive and emergency medicine (DIVI)

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          Abstract

          Hintergrund

          Das Ankommen auf der Intensivstation ist für Fachkräfte entscheidend, um hochqualitative Patient:innenversorgung gewährleisten zu können. Dieser Prozess hängt von der Einarbeitungsqualität ab.

          Ziel der Arbeit

          Ziel der Arbeit ist die Erfassung von Art und Umfang der Einarbeitung und der Zufriedenheit von jungen Fachkräften auf der Intensivstation.

          Material und Methoden

          In einer anonymen, berufsgruppenübergreifenden Onlineumfrage wurde die Einarbeitungsstruktur sowie Zufriedenheit untersucht.

          Ergebnisse

          Von 554 Teilnehmenden kamen etwa zwei Drittel aus dem ärztlichen Bereich. Während bei der Pflege 59 % ein schriftliches Einarbeitungskonzept aufwiesen, lag ein solches nur bei 27 % der Ärzt:innen vor. Pflegefachpersonen gaben im Median 30 Tage als Einarbeitungszeit, Ärzt:innen 7 Tage an. Ein Drittel der Pflegefachpersonen stimmte der Aussage zu, ausreichend durch die Einarbeitung auf die intensivmedizinische Tätigkeit vorbereitet worden zu sein. Im ärztlichen Bereich fühlten sich nur 17 % der Teilnehmenden ausreichend durch die Einarbeitung vorbereitet. Mehr als 42 % der Befragten konnten sich vorstellen, noch länger als 3 Jahre in der Intensivmedizin tätig zu sein.

          Diskussion

          Evidenzbasierte Methoden zur Strukturierung der Einarbeitung von neuen Fachkräften sind in deutschen Intensivstationen nur gering verbreitet. Die Einarbeitungszeit liegt weit unter publizierten Empfehlungen. Auch wenn bezüglich der materiellen und personellen Ausstattung Defizite wahrgenommen werden, geben die meisten Befragten Zufriedenheit mit Lernzuwachs und interprofessioneller Zusammenarbeit an.

          Zusatzmaterial online

          Zusätzliche Informationen sind in der Online-Version dieses Artikels (10.1007/s00063-023-01067-y) enthalten.

          Translated abstract

          Background

          Onboarding of junior staff in the intensive care unit is vital to ensure high-quality critical care treatment. This process depends on beginner’s training.

          Aim

          We aimed to determine structure and duration of intensive care onboarding and the job satisfaction of junior professionals in German intensive care units.

          Materials and methods

          We conducted an anonymous, interprofessional online survey regarding quality of onboarding and job satisfaction among young professionals.

          Results

          A total of 554 young professionals participated, about two thirds were physicians. A written concept was used in 59% of the nurse’s and 27% of physicians’ training. Median duration of training before taking full charge of patient treatment was 30 days among nurses and 7 days among physicians. About one third of nurses and 17% of physicians stated that they were sufficiently prepared after the training period, whereby 49% of physicians often felt overwhelmed. More than 42% can imagine working in critical care longer than the next 3 years.

          Conclusion

          Fundamental methods for training of critical care professionals starting their intensive care career are underused in Germany and the duration of training blatantly differs from national guideline recommendations. Although there seem to be deficits concerning material and staff resources, participants are satisfied with learning progress and teamwork.

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          Most cited references7

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          Simulation Training in the ICU

          Because of an emphasis on patient safety and recognition of the effectiveness of simulation as an educational modality across multiple medical specialties, use of health-care simulation (HCS) for medical education has become more prevalent. In this article, the effectiveness of simulation for areas important to the practice of critical care is reviewed. We examine the evidence base related to domains of procedural mastery, development of communication skills, and interprofessional team performance, with specific examples from the literature in which simulation has been used successfully in these domains in critical care training. We also review the data assessing the value of simulation in other areas highly relevant to critical care practice, including assessment of performance, integration of HCS in decision science, and critical care quality improvement, with attention to the areas of system support and high-risk, low-volume events in contemporary health-care systems. When possible, we report data evaluating effectiveness of HCS in critical care training based on high-level learning outcomes resulting from the training, rather than lower level outcomes such as learner confidence or posttest score immediately after training. Finally, obstacles to the implementation of HCS, such as cost and logistics, are examined and current and future strategies to evaluate best use of simulation in critical care training are discussed.
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            DIVI-Empfehlung zur Struktur und Ausstattung von Intensivstationen 2022 (Erwachsene)

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              Free Open Access Med(ical edu)cation for critical care practitioners

              Free Open Access Med(ical edu)cation refers to an online community of knowledge relating to medicine. Originating from practitioners in emergency medicine, it has since spread to critical care, internal medicine, prehospital medicine, paediatrics, and allied health professionals and continues to grow at an advanced rate. Weblogs (‘blog’ for short), emails, social media (in particular Twitter), recorded audio material ((podcasts), and video material are all produced on a daily basis and contribute to the continual professional development of trainees and consultants worldwide. In this article, we explain its background, rise to prominence, and explore some of its controversies.
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                Author and article information

                Contributors
                david.josuttis@ukb.de
                Journal
                Med Klin Intensivmed Notfmed
                Med Klin Intensivmed Notfmed
                Medizinische Klinik, Intensivmedizin Und Notfallmedizin
                Springer Medizin (Heidelberg )
                2193-6218
                2193-6226
                27 September 2023
                27 September 2023
                2024
                : 119
                : 4
                : 302-308
                Affiliations
                [1 ]GRID grid.460088.2, ISNI 0000 0001 0547 1053, Klinik für Anästhesiologie, Intensiv- und Schmerzmedizin, , BG-Klinikum Unfallkrankenhaus Berlin, ; Warener Str. 7, 12683 Berlin, Deutschland
                [2 ]GRID grid.412282.f, ISNI 0000 0001 1091 2917, Klinik und Poliklinik für Kinder- und Jugendmedizin, , Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden, ; Dresden, Deutschland 01304,
                [3 ]Klinik für Anästhesiologie und Intensivmedizin, Universitätsklinikum Jena, ( https://ror.org/035rzkx15) Jena, Deutschland Am Klinikum 1, 07747
                [4 ]GRID grid.412469.c, ISNI 0000 0000 9116 8976, Klinik für Anästhesie, Intensiv‑, Notfall- und Schmerzmedizin, , Universitätsmedizin Greifswald, ; Greifswald, Deutschland Ferdinand-Sauerbruch-Straße, 17475
                [5 ]GRID grid.506435.1, ISNI 0000 0001 2166 8964, Offshore Rescue and Medical Service, , Die Johanniter-Unfall-Hilfe e. V., ; Am Deich 8, 27804 Berne-Bardenfleth, Deutschland
                [6 ]Klinik für Anästhesiologie, Universitätsklinikum Heidelberg, ( https://ror.org/013czdx64) Heidelberg, Deutschland Im Neuenheimer Feld 672, 69120
                [7 ]Chirurgische Universitätsklinik und Poliklinik, BG Universitätsklinikum Bergmannsheil, ( https://ror.org/04j9bvy88) Bergmannsheil, Deutschland Bürkle de la Camp-Platz 1, 44789
                [8 ]Klinik für Anästhesiologie und Klinik für Operative Intensivmedizin und Intermediate Care, Uniklinik RWTH Aachen, ( https://ror.org/02gm5zw39) Aachen, Deutschland Pauwelsstraße 30, 52074
                Author notes
                [Redaktion]

                Michael Buerke, Siegen

                Author information
                http://orcid.org/0000-0001-9086-9065
                Article
                1067
                10.1007/s00063-023-01067-y
                11058678
                37755459
                49594982-2a1d-4ca3-bd71-de02e94fd8e8
                © The Author(s) 2023

                Open Access Dieser Artikel wird unter der Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz veröffentlicht, welche die Nutzung, Vervielfältigung, Bearbeitung, Verbreitung und Wiedergabe in jeglichem Medium und Format erlaubt, sofern Sie den/die ursprünglichen Autor(en) und die Quelle ordnungsgemäß nennen, einen Link zur Creative Commons Lizenz beifügen und angeben, ob Änderungen vorgenommen wurden.

                Die in diesem Artikel enthaltenen Bilder und sonstiges Drittmaterial unterliegen ebenfalls der genannten Creative Commons Lizenz, sofern sich aus der Abbildungslegende nichts anderes ergibt. Sofern das betreffende Material nicht unter der genannten Creative Commons Lizenz steht und die betreffende Handlung nicht nach gesetzlichen Vorschriften erlaubt ist, ist für die oben aufgeführten Weiterverwendungen des Materials die Einwilligung des jeweiligen Rechteinhabers einzuholen.

                Weitere Details zur Lizenz entnehmen Sie bitte der Lizenzinformation auf http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.de.

                History
                : 9 July 2023
                : 2 August 2023
                : 25 August 2023
                Funding
                Funded by: Unfallkrankenhaus Berlin (UKB) / BG Klinikum Unfallkrankenhaus Berlin gGmbH (4824)
                Categories
                Originalien
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                © Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature 2024

                ankommen,berufsstart,zufriedenheit,nachwuchs,kompetenz,induction,training,job satisfaction,junior staff,skills

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